Artikel 1 - Definitioner
I disse vilkår og betingelser skal følgende termer have følgende betydninger:
a) Erhvervsdrivende: JyllandLux, etableret i København & Danmark.
b) Forbruger: Den fysiske person, der ikke handler med henblik på kommercielle, handelsmæssige, håndværksmæssige eller professionelle aktiviteter.
Artikel 2 - Identitet på den erhvervsdrivende
Virksomhedsnavn: JyllandLux
E-mail: Info@jyllandlux.dk
Artikel 3 - Anvendelighed
Disse generelle betingelser gælder for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale indgået mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren.
Artikel 4 - Tilbuddet
Hvis et tilbud er tidsbegrænset, eller hvis særlige betingelser gælder, vil dette blive angivet eksplicit i tilbuddet.
Artikel 5 - Aftalen
Aftalen træder i kraft, når forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de tilhørende betingelser.
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Forbrugeren kan fortryde en aftale om køb af et produkt inden for en fortrydelsesperiode på mindst 30 dage uden at angive en grund. Den erhvervsdrivende kan spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelsen, men kan ikke tvinge forbrugeren til at oplyse den.
Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelse
Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal han højst betale omkostningerne ved returnering af varerne. Hvis forbrugeren allerede har foretaget en betaling, refunderer den erhvervsdrivende beløbet hurtigst muligt og senest 30 dage efter annulleringen.
Artikel 8 - Prisen
I modsætning til det foregående afsnit kan en erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester til variable priser, hvis disse priser afhænger af udsving på de finansielle markeder, som han ikke har kontrol over. Dette skal angives tydeligt i tilbuddet.
Prisforhøjelser inden for tre måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis det er påkrævet ved lov eller regulering.
Prisforhøjelser inden for tre måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis:
-
De skyldes lovgivningsmæssige bestemmelser eller reguleringer, eller
-
Forbrugeren har ret til at opsige aftalen på den dato, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.
Leveringsstedet er det land, hvor transporten starter. Hvis leveringen sker uden for EU, kan post- eller kurérfirmaet opkræve moms og/eller toldgebyrer ved import. Derfor opkræver forhandleren ikke moms.
Alle priser kan indeholde taste- og trykfejl. Vi påtager os intet ansvar for konsekvenserne af sådanne fejl. Ved taste- eller trykfejl er forhandleren ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.
Artikel 9 - Overensstemmelse og garanti
Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne overholder aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, rimelige krav til brugbarhed og/eller pålidelighed samt de gældende lovbestemmelser og myndighedsreguleringer på dagen for aftalens indgåelse.
Artikel 10 - Levering og udførelse
Den erhvervsdrivende vil udvise den størst mulige omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter samt ved vurdering af anmodninger om levering af tjenester.
Artikel 11 – Aftalens varighed, opsigelse og forlængelse
Forbrugeren kan til enhver tid opsige aftaler om løbende levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, forudsat at de gældende opsigelsesregler overholdes.
Artikel 12 – Betaling
Betaling skal ske inden for 30 dage efter starten af fortrydelsesperioden, eller hvis der ikke er en fortrydelsesperiode, inden for 30 dage efter aftalens indgåelse. Hvis der er tale om en aftale om levering af en tjeneste, begynder denne frist den dag, hvor forbrugeren modtager bekræftelse af aftalen.
Artikel 13 – Klageprocedure
Klager over aftalens gennemførelse skal indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til den erhvervsdrivende inden for 7 dage efter, at forbrugeren har opdaget manglen.
Artikel 14 – Tvister
Kun danske lov gælder for aftaler mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren, hvortil disse generelle betingelser gælder – også hvis forbrugeren bor i udlandet.
Artikel 15 – SMS-markedsføring
Forbrugeren kan til enhver tid tilbagekalde sit samtykke til at modtage SMS-beskeder på samme enkle måde, som samtykket blev givet. Den erhvervsdrivende skal kunne bevise, at samtykke er givet, og tilbagekaldelse skal være lige så nemt som at give samtykke.